donderdag 20 november 2014

TrUi eN tRiX


Mijn twee nieuwe meisjes TRUi en TRiX

Vorig jaar maakte ik op aanvraag van de Sint voor m'n metekindje deze pop. 
Toen gebruikte ik een patroontje uit een heel oud poppenboek.
M vindt deze poppemie nog steeds geweldig

Ondertussen is mijn kleine meid ook op de leeftijd gekomen dat knuffels
haar heel wat zeggen. Een eigen popje kon niet uitblijven.

Deze keer wilde ik een eigen ontwerp.
Een eigen schets is de basis voor deze twee dames.
In de stoffenwereld zijn er zoveel popjes, vandaar neem je ook inspiratie
mee in je ontwerp en uitwerking 

Het patroon geheel uitgetekend en dan aan de slag.
Zoektocht in stofjes - en restjesland

Deze keer voor het haar geen vilt gebruikt maar Fleece.
Heb de ervaring dat vilt na verloop van tijd helemaal weg rafeld
en dat wil ik niet.

TRUi en TRiX SLEURpOp 
moeten toch tegen een stootje kunnen 

ontwerpschetsjes en petit pan stofje

dikke knuffel! Deze twee zijn net zo'n lieve zusjes voor elkaar als hun eigenaars ;-)


TRUi SLEURpOp

beige stof, rode fleece, Ikea / roos stofje: julijashop / petit pan stofje / lintjes VERITAS


TRiX SLEURpOp


beige katoen en rode fleec: IKEA/ eigen stofje van vroeger / lintjes: VERITAS/ polkadot geel -wit: modecoupon

Deze poppemie is voor mijn grootste meisje.
 Zij is zo verzot op dat stofje met diertjes en sterretjes.
Ze heeft er al een pennenzak en kussensloop van.
 Deze keer wou ze een dekentje. 

Jammer genoeg is dit stofje bijna op en was een dekentje geen optie.
Na het zien van kleine zus haar pop was ze zo verkocht aan TRUi 
Dat ik heel stiekem voor haar TRiX maakte.

Nog een klein restje van deze stof heb ik nog. 
Wat daar nog van gemaakt kan worden zien we wel
Als ik zeg dat deze stof al oud is wel al zeker 14 jaar. 
Lang geleden maakte ik al voor zoonlief dekbed overtrekjes.
 Toen waren de stofjes voor kleine kapoentjes nog niet
zo fantastisch als nu.
Toch niet in mijn omgeving.-) 
en was deze een aangename uitzondering.

Grote zus is hier tuk op en TRiX heeft haar hart veroverd.
Fijn toch

TRUi en TRiX  fotoshoot 


Rikke en TRUi
TWEE HANDEN OP 1 BUIK
Liefde op't eerste zicht
ZALIG OM ZIEN
:-)

3 opmerkingen:

  1. Wat een zalige poppemiekes ! Leuk hoe de beide zusjes er zo verzot op zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke creatie!
    Knap gedaan.

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...