zondag 21 december 2014

EeN bRieF aAn ReuZiN


Opdracht 1 is al eventjes af graag toon ik wat het geworden is

Doel: schrijf een kort verhaal over "te laat".
 Inspiratie: een gekozen eiland uit dit boek

Mijn eiland = Atlasov; Russisch maar ooit ook 
een deel van Japan geweest, boeiend vind ik.
Hiermee ga ik een jaar aan de slag.

Het invullen van figuren, gebeurtenis, achtergrond, 
materiaal en techniek, ... waren geheel uw eigen beslissing

Wat lag er vast: het genre (grafic novel) het formaat A3

Deze opdracht was een pittige


Mijn grafic novel gaat over twee culturen die elkaar ontmoeten 
Over een vriendschapsverzoek in briefvorm net te laat komt
maar daarom niet onbeantwoord blijft.

Mijn verhaal was iets te lang, 
maar ik kon geen ander bedenken en wou echt dit verhaal doen.
Ik heb heel veel tekeningen nodig om dit te kunnen vertellen
Een goeie 24 illustraties 
Tijdens het schetsen kwam  al gauw het vouwen van het formaat (A3)
als basis voor de indeling van mijn kaders.

Hé het gaat hier in m'n verhaal over een brief, een brief vouw je ook
oh die stop je ook in een enveloppe.
In mijn verhaal zie je de hele tijd het relaas van de enveloppe en
zijn drager. PLinG PLing toen kwam er een lichtje

Ook al moest deze opdracht enkele vlak afgegeven worden Toch kon ik het niet laten
om een mini vouw boekje te maken met bijpassende enveloppe.
Dit maakte voor mij de cirkel rond.

Genoeg geschreven tijd om te kijken.
Kijken, ja niet lezen of toch niet veel.
Bekijk, herbekijk , ontdek en geniet 
van mijn verhaal: 





Hopelijk heb je het begrepen
Heb je kunnen zien hoe het Japans meisje een hele
tocht, volg gevaren, aflegt om aan Reuzin een brief te geven
Reuzin begrijpt het niet, kan niet lezen
Met de hulp van het meisje ontdekt ze dat het te laat is
Reus wil geen vriend meer zijn.
Heel droef  wordt ze Er ontstaat een zee van tranen omdat 
ze de vele vriendschapsverzoeken nooit begrepen heeft. 
Diep bedroeft om het verlies van een vriend, ziet ze niet
dat er eentje voor haar staat
Tot wanneer het meisje haar een dikke knuffel geeft
En zie waar is die brief,
wel die laat ze los 
los, vrij de wereld in.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...