woensdag 17 december 2014

TerUg vAn WegGewEesT


Wie mij een beetje volgt zal gemerkt hebben dat het hier eventjes stil is geweest.

Een heel droeve gebeurtenis, heel dicht bij, zorgde ervoor
dat ik even tijd nodig had.

Tijd om alles op een rijtje te zette, om terug op krachten te komen
en om m'n potlood weer op te nemen.
Of zoals je wil de draad weer op te nemen 
en door te gaan met leven.

Ik vond dit niet zo makkelijk. Mijn lichaam en geest waren even moe.
De naaiprojecten kwamen wel maar dan in functie van.
Zij waren voor mij een houvast, een bezigheid 
om zo m'n gedachten te verzetten. 
Met liefde en veel respect maakte ik heel wat.
Later toon ik graag wat ik toen gerealiseerd heb

Wat maar niet lukt was het opnemen van mijn potlood.
Het tekenen kwam niet op gang. Nee, m'n creatieve geest
was werkelijk even weg. Ik vond de moed ook niet en ik voelde
dat ik wegvluchtte omdat ik merkte dat het maar niet kwam.
Niet in paniek geslaan maar met veel begrip voor mezelf 
alles juist gekaderd en een plaats gegeven.

 De vraag van een jonge dame 
om in haar poëzie te teken 
was een keerpunt. 
Het meisje wachtte al even op mijn tekening 
Er was een druk om dit af te geven.
Ik kon dit toch niet ongetekend teruggeven.
Schetsjes en ideetjes waren er al 
van voor de droeve gebeurtenis
Nu nog omzetten in kleur,
Dat moet lukken.

Wel deze tekening, zonder eisen, wensen en prestatiedruk
heeft me enorm geholpen en echt deugd gedaan.
Gaandeweg voelde ik terug de zin in tekenen, 
de rust en zachtheid omwikkelde mijn hart 

Eindelijk terug 
ook met m'n potlood

Er zullen nog moeilijke momenten zijn
Dat besef ik goed

Maar ik ben blij dat ik nu weer verder kan
en terug mag voelen
 hoeveel vreugde ik hieraan kan beleven








2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...