dinsdag 17 februari 2015

eEn SupEr ToFFe 123 brOeK


Mijn zoektocht naar DE BROEK voor MEZELF
bracht me in de late zomer, vroege herfst bij dit model.
Toevallig al eens gemaakt in een lichte tricot met boordstof band
om net na de zwangerschap een huisbroek te hebben die paste.
Toen nooit gedacht dat dit mijn broek zou worden.

Terug naar de late zomer.
Mijn extra kussentje (van mijn poppemie) 
op de buik zorgde er toen voor dat mijn kast vol
broeken het label PAST NIET MEER kreeg

De winkels, die ik bezocht, stelden me toen ook teleur
Snuffel snuffel door mijn boekjes 
bots, jawel op dit model
 (Burda 6/2011 model 114)
Uit een oude Burda van lang geleden
Proberen maar
en zie hier, zie daar 
Heel rap was ie klaar


Met een grote glimlach
paste ik de broek
WAW, als gegoten 
super tof!

Wat kan een mens toch stralen 

Het Burda model volgens het boekje heeft
verborgen insteek zakjes 

Al bij het eerste model (gele broek)
paste ik al heel wat aan:
de broekspijpen kregen een opgestikte naad
zowel voor - als achterkant van de broekspijp
een paspelband tussen het broekdeel en de tailleband
De zakjes werkte ik toen ook al uit in stofje met een toffe print
Naar het idee van deze broek die ik lang geleden maakte.
Klein opsteek zakje achteraan zit ook niet in het model van Burda


Heel vlug volgde op basis van het burda model
Mijn eigen versie
De items die ik bij de gele broek al aanpaste zijn gebleven
Wat kwam er bij:
Zichtbare insteek zakjes met paspel afwerking
Zo zie je de printstof veel beter en speelt het echt een rol in je out-fit
ik maakte de pijpen iets rechter en smalle
Dit is voortaan mijn
JAKOEBIES BROEK


Wie mij in het dagelijks leven tegen komt
heeft al gezien dat dit model
mijn kleerkast domineert

In alle kleuren, prints en geuren
Ik ben fan
zeg dat wel

Wat heel fijn is bij deze broek
je maakt ze echt 
heel vlot
123 is misschien te snel
Maar toch, 
in 3 stappen heb je ze wel:

tekenen/knippen, overlocken en naaien




stoffen: katoen uit modecoupon, stoffen van Leuven, 
stoffen Christine
paspelband: 
gemaakt van biais(stoffen christine) en katondraad (huis nicole)



6 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...