zaterdag 14 februari 2015

WinTeR wArMe MuTs 1


Kleine mie kreeg van mij al een super leuke muts
Toch was deze even geleden
net iets te vrolijk 

Diep droef nieuws in onze familie
zorgde ervoor dat mam 
voor kleine mie een andere maakte
eentje met pit maar minder kleur


Voor de muts vond ik inspiratie in het boek
Ik combineerde de bobbelsteekmuts voor baby's 
met het roosje
(allemaal terug te vinden in haar boekje)

Het mutsje bleek nog ietsje te groot maar
da's niet erg. Mijn poppemie die groeit nog wel 
:-)


Sjaal en wantjes maakte ik zelf
Wantjes haakte ik op het gevoel: 
ik ben vertrokken vanuit een cirkel
die ik steeds meer omvormde tot een ovaal.
Daarna niet meer meerderen tot de gewenste lengte

Later merkte ik dat ook in het boek van Ponnekeblom
wantjes uitgeschreven staan.

Ik haak heel graag en vind dat fijn
Maar patroontjes en telschema's volgen is niet mijn talent
Ik kijken, bekijk, bouw en verbouw al gaandeweg
alles wat ik haak. 
Beetje tegendraads, Maar zo haak ik het liefs
Mijn creatieve geest wil liever zelf aan de slag

Het sjaaltje is dood gewoon
gemaakt  met steeds een 
rechtse steek,
Twee priemen, restje wol

Afgewerkt met kleine bloempjes zelfgehaakt
en flosjes twee langs elke uiteinde
van de sjaal.


Dit setje heeft succes
Het combineert ook knap met 
haar jasje.

Poppemie was mooi ingetogen
Maar vrolijkte ons allemaal op 
Met haar dikke glimlach
en glinster oogjes



wol: Zeeman

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...