woensdag 11 maart 2015

ZeEfdRuK Op'n kLeEdjE


Dit jaar heb ik 'n cursus zeefdruk gegeven.
Ter voorbereiding testjes gemaakt.
Materiaal van de kunstkring meegekregen om te oefenen
JOEPIE

slabloontjes gemaakt
zeef klaargemaakt
afdrukjes op papier (kaartjes)
en op stof:
op handdoeken, en op schorten
(kei tof resultaat)

Daarna nog iets plezanter:
zeefdruk op stof die
reeds voor geknipt was.
Die stofjes heb ik gebruikt om voor mijn poppemie
leuke kleedjes te maken

Zie hier het resultaat
:-)


Het modelletje is er eentje dat ik vaak maak.
Je zag het hier en daar al eens verschijnen
Poppemie staat er super mee!

Voor het roze jurkje werd een vlinder gekozen.
Dit omdat op het achterpand tussen de bloempjes
 ook vlinders vliegen


Mama eend met drie kapoentjes 
(hihi kleine link naar mijn drie spruiten)

Leuke eendjes op een rij
passen super bij 
de knappe eendjesstof die
 achteraan het kleedje te zien is

Nog een leuke toets:
Het kleedje kan je binnenste buiten keren
dan komen de eendjes op de rug en heeft
het voorpand die toffe eendjesstof


vlinderstof: Stoffen van Leuven
eendjesstof: Guy's Naaicentrum
polka dot groen en roze stof: stoffen christien
Biais: veritas
Kamsnaps: kleurenmix
Patroon: Knippie 2/2012 model 6



1 opmerking:

  1. Maar allez, zo'n toffe, schattige kleedjes ! Laat de zomer maar vlug komen !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...