dinsdag 7 april 2015

kUsSenS mEt PasPeLrAnD


Onze zithoek is heel klein
of eerder aan de smalle kant
We hebben een zetel, echt jawel
maar deze is ze snel bezet
Stoelen bijzetten is geen optie
Maar mam heeft er over nagedacht.
Bij het 'inrichten' van de zithoek
Hebben we gekozen voor een laag 
en lang TV - meubel


Mits het wegnemen van allerlei leuke items 
(en speelgoed van poppemie)
die doorheen het jaar mijn TV- meubel sieren
creëer je op 123 heel wat plaats

Een harde kast lijkt me niet zo fijn om zitten
Dus maakte ik deze kussens zodat de vrienden 
's avonds niet met een stijf ... huiswaarts keren

ZO ZIET HET ER DAN UIT
NU NOG TESTEN



Deze bank met kussens werd goed bevonden.
Gezellig, lekker dicht bij elkaar.

Eens iets anders.
Kussen zijn een succes
Maar doorheen het jaar,
jammer maar helaas 
berg ik ze netjes op.

Vanaf nu kan ik heel veel schoon volk 
in mijn zithoek ontvangen
:-)




KUSSENS:
enveloppe kussen met paspelrand
43/43cm (voorpand) 
43/30 cm ((2X voor achterflappen)
ongeveer 1,80 paspelband


aan de slag
Knippen
paspel stikken op het voorpand, met ristvoetje
twee flappen 1 cm rand om stikken
twee flappen met goede zijde op goede kant van voorpand leggen,
zorg dat de flappen overlappen
vastspelden
en rondom stikken met ritsvoetje

Dit vind ik een heel makkelijke variant
van een kussen met paspel
Ooit maakte ik er met een rits en paspel maar 
deze zijn toch mijn favoriete

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...