woensdag 6 mei 2015

ProFiciAt C(k)oMmuNiCantJes


COMMUNICANTJES TIJD
ook in mijn omgeving

Lijstje aan het magneetbord stond dit jaar behoorlijk vol.

Een uitdaging om in een heel drukke periode
toch iets leuks en origineels te maken.

Ik maak dit heel graag zelf en probeer ook ieder
jaar mijn illustraties te integreren.

Heel wat ideetjes spookten door mijn hoofd
Keuzes maken, niet altijd eenvoudig!

Dit jaar ging ik voluit voor de kopjes

Hieronder kan je ze bewonderen:







  Elk kopje kreeg twee illustraties, de naam van de gelukkige
en op het oor nog een leuke spreuk


De kaartjes werden dit jaar labels, ietsje groter dan de standaardlabel
voorzien van illustraties geïnspireerd op figuurtjes die op de kopjes staan
Eentje voor een stoere beer en voor een coole meid


Het kopje werd ook nog gevuld met iets lekkers om te smullen
Daarna folie rond en labeltje aan.
Klaar om naar de nieuwe eigenaar te gaan



De goesting voor het tekenen op voorwerpen deed ik hier op. 
Het zat even in de diepvries
Maar binnenkort staat er weer een fijn project op de agenda en dan komt 
deze oefensessie zeker van pas.

De blauwe kopjes zijn betekend met krijtstiften uit de action, 
kei leuk maar direct afwasbaar.
Zelfs na lang drogen veeg je het er zo af :-(
Ook bij het roze glaasje

Krijtstiften heb ik nodig voor het andere project vandaar de test.
Wel cool om even vlug je glazenwerk te versieren zonder definitief resultaat.



Voor het bordje gebruikte ik een porceleinstift van darwi
De kopjes komen uit de action, ook  echt handig dat ze wat hoekig zijn
dat vergemakkelijkt het tekenen

Tip:
Teken met potlood op je kop op bord
Ja potlood, als je even druk dan lukt het wel.

Je kan ook gebruik maken van carbonpapier om zo 
je schets of prent overzetten op je kop

Daarna heb je een vaste hand nodig en veel durf.

Eens de illustratie erop staat laat je deze best 4u drogen

Daarna kan je met een babydoekje of een vochtig doekje
de potloodlijntje afvegen

ik heb mijn kopjes toch gebakken ook al hoeft dat niet
35 min in een oven van 150 graden 

Laat ze wel afkoelen in de oven.
Bij porcelein bakken zegt men steeds
'koud in de oven = koud uit de oven'

Wil je de illustraties mooi bewaren en je kopje toch gebruiken
raad ik je aan om ze met de hand te wassen en geen schuurspons te gebruiken.

Ik vind ze enig
en droom van een kop voor mijn 
kapoenen, manlief en jawel 
ook eentje voor 
 mezelf

:-)




1 opmerking:

  1. De kopjes zijn adembenemend mooi, Katrijn ! Supertof !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...