zondag 28 juni 2015

FéLiciTatiOnS, oP gLaS


Vieren
Afscheid nemen
Dat stond dit weekend 
op het programma

Mevr. De Directeur 
Zegt vaarwel!

Een doos met de combinatie van 
félicitations en un chat
wordt 
Félicichation


Alhoewel wie goed kijkt merkt iets op.
Zou mevr. de Directeur als oud leerkracht Frans
de kleine elementjes die ontbreken opmerken?
Misschien wel, en durft ze het me niet te vertellen
Maar eigenlijk is het een speelse knipoog naar 
wat leerkrachten niet kunnen laten, 
VERBETEREN
;-)



foei van me 
in zo'n cadeau  foutjes stoppen
Toch kon ik dit niet laten
;-)


Voor haar afscheid zoemden heel wat ideetjes 
door mijn hoofd
Het ene al groter dan het andere. 
Maar gezien dit ontbrak het me aan tijd en ruimte.

Midden juni werd het duidelijk.
Het vieren met de leerlingen en daarna nog een drink bevestigde
dat mijn keuze wel snor zat.


Op zoek gegaan naar hoe en wat?
Op porselein wist ik al hoe het ging
maar glas hoe zit dat?

Eigenlijk valt dit best mee.
Niet zoveel moeilijker dan op porselein.


Na heel wat schetsen en ik geef graag toe. 
Toezicht bij de examens = een ideaal moment om je brein 
creatief te laten werken 
Of anders gezegd 
de remedie om je concentratie bij het toezicht 
te bewaren!

Uit mijn hand kwamen plot twee poezen.


 Madam en Meneer Poes hebben  
een knipoog 
naar de Franse kledij

Barrett en snor
Streepjes en bretellen.
Ook dat ging vlot.


 Meneer Poes of eerder Kater
drinkt eerst een glas champagne 
maar veel later
een pint en wat volgt
jawel een heuse kater
;-)


Mevrouw Poes
Nipt met veel stijl van 
haar echt glas champagne
ze geniet, ze snoest
voor later op haar staart
een praline zoet
dat doet haar altijd goed.


 Zie hier, zie daar
Mevrouw Poes en Meneer Kater
Klink nu en ook later
op alle mooie herinneringen aan ons
en op nieuwe fijne momenten 
die jullie samen nog beleven zullen


à votre santé
Hier hef ik graag 
een glaasje op !



2 opmerkingen:

  1. Formidable, Katrijn ! Wat een geweldig cadeau ! Prachtig gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci An, dit was kei leuk om doen en ben er zelf verliefd op. Weggeven is altijd fijn en als ik ooit es 5 min tijd over heb dan maak ik er ook es voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...