maandag 8 juni 2015

iLLusTrAtiE oP 'n rUiT dEeL II

links kriebel ik op de ruit / rechtst zie je Greet aan het werk 
 Hier kon je al lezen hoe het verliep bij het tekenen van RUIT 1
Dit weekend samen met Greet RUIT 2 getekend

Een vrij groot werk.
De voorbije week in het atelier gezocht en gepuzzeld, 
gewikt en gewogen bij het maken van de vergroting van de tekening 
voor de ruit. Zaterdag, bij het puzzelen bleek dat onze gok
echt wel goed zat. Héhé de eerste stap zat goed.
Dat gaf direct wat meer vertrouwen
Met een goed gevoel zijn we er alle twee ingevlogen.


We hebben wel wat uurtjes getekend en in die tijd
waren er toch af en toe nieuwsgierige voorbijgangers.
Maar dat stoorde ons helemaal niet. 
De zon zat niet in de RUIT dus was het best wel 
een heel gezellige tekennamiddag, zo met ons tweetjes


DE SCHETS
Een leuke mengeling van Greet en mijn tekeningen. 


 Een heel grote RUIT fotograferen zodat je het totaalplaatje te zien krijgt
was helemaal niet aan de orde. Nee je zag er niks meer van.
Vandaar dat je hierboven de schets ziet
en hieronder kan genieten van details 
van de illustratie op de ruit

vos wil ook een stukje taart / Alinka brengt de taart mee voor het feest.

We mochten onze RUIT illustratie maken 
voor een kei toffe winkel
 heerlijk genieten van toffe winkel 
vol leuke spulletjes voor kleine en grote kids

Feestvarken, euh konijn van dienst en vele pakjes

poes in een boom / planten, bloemen en een wormpje

Siel in de lucht, brengt slingers mee voor het feest / Beer, beetje te laat maar hij heeft 'n pakje bij 

Ook Poes ziet feesten wel zitten.


Wil je graag nog meer leuke RUITEN ontdekken?
Dan moet je maar eens een namiddagje doorbrengen 
in de Stationsstraat te St.-Niklaas.
Hieronder vind je alle info




ACHTER DE SCHERMEN:

 Voor deze winkel was het idee heel snel duidelijk.
Heel veel inspiratie bij de winkel zelf gevonden, 
leuke linkjes voor wie de winkel kent.
Dit is de basisschets die we gebruikt hebben 
voor de illustratie op de ruit


OEFENEN OEFENEN OEFENEN

Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Dus vind ik oefenen op mijn ruiten helemaal niet erg.

Deze illustratie is zonder steunschets op de RUIT gezet
Het was een eerste 'schets' voor project ruit.
Een toffeke, hij staat nog steeds op mijn RUIT

Ik geef toe, mijn ruiten worden niet zo vaak
meer gepoetst sinds ik er van alles heb op gekriebeld.

;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...