vrijdag 5 juni 2015

iLLusTrAtiE oP'n RuiT, dEeL I

Links ben ik aan het werk, recht mijn duo-partner Evelien :-)

Na een superbelevenis in Antwerpen
Wierp ik een visje in het atelier illustratieve vormgeving.
Heel wat enthousiaste blikken keken op.
 Samen met enkele fantastische mensen
hebben we de koppen bij elkaar gestoken.
Dit was de start van project RUIT

Het was een hele weg
 van bespreken, bekijken, belopen en 
elkaar helpen door dik en dun. 
Dit alles onder het toeziend oog van Tim.

Naarmate het allemaal meer vorm kreeg werd het project gekoppeld 
aan de academie en kwam er nog meer duidelijkheid en structuur.

Super om zien hoe één visje
samen met vele andere visjes een super school kan vormen
;-)

Leuk om weten is dat we elk twee RUITEN mogen 
betekenen, steeds met een duo-partner.

Oei, dacht ik eerst. Maar onterecht!
Wat een fijne meerwaarde, kei leuk, 
veel geleerd en nog meer,
 me goed geamuseerd

Hieronder kan je genieten van
RUIT 1


Een ruit fotograferen, niet simpel
Ik heb m'n best gedaan
(hihi, betekenen gaat makkelijker)


Mijn deeltje in detail

oeps ik moet nog es terug, ik ben wat vergeten tekenen, foei foei!

De schets van mijn deeltje

We hebben elk 'ons' deel maar zijn met gras en bloemen, 
slingers en planten en jawel vliegjes, elkaar gaan opzoeken ;-)



Wil je meer ontdekken, meer zien en 
volop genieten
Ga dan zeker es een kijkje nemen.
Echt waar, het is fantastisch. 
Wat 'n talent in de klas.
Heel leuk om weten, de illustraties zijn gemaakt 
door lln van alle jaren, door elkaar. 


ontwerp flyer Tim / ontwerp logo Sacha



Achter de schermen:

Een idee komt nooit alleen, vele schetsen.
Selecteren maar
Daarna netjes uittekenen
(zie schets/tekening hierboven)



De ochtend zelf,
nog even oefenen 
uit de losse pols 
:-)

links de tekening / rechts de schaduw op m'n rolgordijn


Ruit 2 is op papier klaar
Deze wordt 'n serieuze klus.

Binnenkort wordt hij in het echt
op de RUIT gezet.

Wie dus toevallig in Sint-Niklaas in de 
Stationsstraat gaat wandelen kan één van
mijn collega's of mezelf bezig zien.

Wie weet tot dan.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...