woensdag 5 augustus 2015

BurEaU voOr RikkE


 Mijn kleine mie groeit en veranderd aan een sneltempo
Mam probeert van elke stap of sprong te genieten

Onlangs ontdekte ze kleurpotloden
Een wereld die opengaat

WAW ik maak KRIEBELS in KLEUR

Dringend tijd voor een tafeltje 
Het stoeltje was er al.
De salontafel is te laag dus de nood aan een 
eigen knutsel frutsel tafeltje voor Rikke was groot

Mam had weer in haar hoofdje gestoken hoe dat tafeltje er uit moest zien.
Nou ja er lagen nog wat materiaaltjes in ons huis die samen 
wel es een tof tafeltje zouden kunnen vormen.

 een grote wijnkist + 4 poten van een oud bureautje
Mits het voorzichtig uiteen halen van de kist en 
het goed plaatsen van de pootjes zou het moeten lukken

Na wat geknutsel en gebricoleer,
lees het houten kratje is niet zo heel stevig.
Bleek de basis vorm er te zijn.

Kleine mie direct verliefd en vlijtig aan de kriebel

Mam miste nog wat.
 Blank hout, nee er mag wat pit in zitten

Ideetjes moeten rijpen en zo ook dit.


Het stoeltje, nog van mijn twee grote kapoenen, kreeg al eventjes geleden
een licht pimpbuurt door de toffe rode kleur toe te voegen.

Dus moest het bureautje maar volgen.
Maar niet helemaal hé, kijk maar naar de pootjes.
Het bovenblad, van de wijnkrat de onderkant, was niet effen.
Gezocht naar een eenvoudige oplossing
Twee ikea placematjes op maat gesneden
gespeeld met de voor - en achterkant 
Bevestigd met dubbelzijdige kleefband

Ziezo,
weer een stapje dichter bij het eindresultaat!

Rood en zwart wit leek me net iets te strak
Ik miste nog een speelse toets

Na heel wat papiertjes te bekijken besloot ik
om het eenvoudig bij rood met witte stippen te houden.

Zowel het stoeltje als het bureautje 
kreeg een stippen-toets.

Papiertjes aangebracht met decoupage lijm.
Deze lijm gebruikte ik ook om het bureautje te vernissen.


  Hierboven zie je mijn zoektocht 
naar de juiste schikking van zwart/wit - en stippen strook
bij het stoeltje

De stoel in de witte kader is het geworden


Mijn poppemie de ochtend
na mijn avond pimp werk
Direct verkocht
:-)
Zalig, zo'n kleine kriebelmeid.
Nu heeft ze haar eigen stekje in ons huis

En mam,
die is weer super blij
dat haar ideetje
weer 'n tof resultaat geeft
met een blij gezicht
:-)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...