zondag 2 augustus 2015

PorSeLEiN iLLusTraTie, eEn UitDaGinG


Tijdens mijn tekenen in oktober bij Amandine ontdekte 
ik haar knap porselein. 
 Toch verdween dit gedurende enkele maanden uit mijn hoofd
totdat ik hier mijn kriebels op kopjes tekende

Bij het zoeken naar hoe en wat botste ik terug op Helen B haar site
en tot mijn vreugde zag ik daar het woordje workshop staan.

Na overleg met manlief, groen licht gekregen en
mijn stoute schoenen aangetrokken.
Ingeschreven, jippie!!
 Blij en benieuwd heb ik naar deze workshop uitgekeken.

Amai wat een fijntje.

Helen legt alles piekfijn uit en deelt haar kennis.
Een fijne madam met een groot talent.

En nu zelf aan de slag!

Thuis toch wel wat ideetjes neer geschetst 
Deze werden zorgvuldig op maat van het gekozen porselein
 getekend en daarna uitsnijden

Eerst uit papier en daarna uit de gekleurde transferblaadjes
Zwoegen en zweten
maar je wordt er helemaal stil van

Wat een rust ten huize Helen B
ZALIG


Eens alle stukje uitgesneden waren kwam het echte precisie werk
Stuk voor stuk, vorm na vorm losweken en overzetten op 
de porseleinen beker

Het moment van de waarheid

SUPER!!
Fijn om zien hoe je idee vorm krijgt 
en werkelijkheid wordt.

Tussendoor vlug wat foto's genomen, wel spaarzaam zijn want mijn
batterij is bijna leeg. Typisch, zou manlief dan zeggen.


Met dank voor de extra tijd is het me gelukt om
 beide bekers af te werken

Zo content
vlug een laatste foto
lap, uitgevallen!

Met trots mijn twee kopjes in de veilige handen 
van Helen B achtergelaten.
Drogen en bakken staat nog op het programma

Eens ze klaar zijn krijgen ze een super plaatsje in mijn kast
of misschien eerder op mijn kast.
Ze verstoppen in en kast?
 Nee de komende weken toch nog niet hoor
:-)


op Helen haar FB kan je de bekers van de workshop zien.
Mijn twee staan er ook tussen
:-)

4 opmerkingen:

  1. Zooooo mooi!!! Veel te mooi om te ver weg te steken!! Ben onder de indruk!!

    Groetjes,
    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Eens ik ze thuis heb ga ik ze toch even op m'n kast zetten. Zo kan ik er volop van genieten :-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel :-) , dit smaakt naar meer alleen heb ik geen pottenbakkersoven :-(

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...