zaterdag 8 augustus 2015

ZeEfdRuKpReT

handdoek gemaakt met zeefdruk techniek / draagtas gemaakt dmv tamponeren

Vorige week volgde ik bij Helen B deze leuke workshop
Gisteren was nummer twee aan de beurt
ZEEFDRUK

Ik weet er al een beetje van maar 
bijleren kan nooit kwaad.

En dat heb ik gedaan :-)


Nadat de schets is omgezet in een sjabloon kan 
de pret van het drukken beginnen.

Deze keer leerde ik in twee kleuren drukken.
Fijn fijn.
Een goed trucje met paskruisjes maar 
als je je hoofd er niet bij houdt, wel dan staat je druk wat scheef

Nou ja enkel goeie kijkers zijn dit foutje, nee?
't Geeft ook charme.


Ziezo, na een fijne namiddag
ben ik naar huis gegaan met twee
handdoeken met mijn circusventjes


De zelf gemengde inktrestjes mocht ik meenemen naar huis.
Maar met de verharder erin moet je die geen dagen laten staan.

Ik had nog katoenen draagtassen liggen, 
je hoort me al komen hé.
Jawel, aan de slag gegaan.

Geen zeefdruk techniek maar de oude getrouwe
techniek van tamponeren
Hier maak je ook gebruik van sjablonen. 
De inkt wordt aangebracht met een speciaal borsteltje

De sjablonen had ik gemaakt voor de workshop maar
deze bleken te dik en te groot te zijn.
Maar ideaal om te sjabloneren of te tamponeren



 Meneer KrAchT en Madam KoFfiE


Madam KoFfiE op de handdoek (zeefdruk) op de tas (tamponeren)


Meneer KrAchT en madam KoFfiE samen in beeld :-)


Na twee hele leuke workshops
heb ik weer heel wat tofs in huis
Dank je wel Helen B

het verhaal van de bekertjes vind je hier

Op het einde gaf ik mijn oude getrouwe schort
een lichte pimpbeurt

Madam KoFfie in 1 kleur
Best wel prettig zo
:-)




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...