dinsdag 8 september 2015

PoPPeMie iN zoMerzOnKLEeDJe


Poppemie en jurkjes het blijft een succes.
Ik grijp voorlopig nog iets sneller naar een jurk
 dan naar een rokje
Poppemie haar buikje komt beter tot haar recht 
in een kleedje dan in een rokje

Mam moest haar gekende patroontje opzij leggen
aangezien mijn meid goed gegroeid is

Zoeken naar een eenvoudige tof model
bracht me bij dit patroon
Heel gemakkelijk en eenvoudig aan te passen en gratis
Dikke merci Droomfabriek :-)



Ik zorgde wel voor een stolpplooi in het midden van het voorpand
dit geeft voor mijn meid wat meer speling

Een leuk lintje met een strikje maakt het geheel 
helemaal af. Of nee nog een leuke knoop

Vrolijk kamsnaps in hetzelfde kleur als het biaislint
ziezo Poppemie is weer een jurkje rijker


Voor iets frissere dagen maakte ik er ook een
supersnelle coole legging bij

a) je koopt een witte legging
b) je maakt uit foam een leuke stempelvorm
kleef deze op een dopje van een fles
c) karton in de vorm van de legging in de benen stoppen
d) stempel insmeren met textielverf (de banier)
e) volgens idee of ritme stempelen

alles goed laten drogen en 
daarna bakpapier over de legging leggen
en strijken op stand 2

klaar is kees :-)

Mijn kleine mie heeft
hier al plezier aan gehad
Ik heb telkens van genoten wanneer ze het aanhad





stof + knoop: stoffen Christine
biais : veritas
legging: zeeman




1 opmerking:

  1. Een ongelofelijk mooi kleedje, ze zal er wellicht heel mooi mee staan. Nog veel creatief plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...