maandag 26 oktober 2015

GaLajUrk VoOr m'N mEiD


Vorige week na de school stond mijn grote meid
met grote ogen naar me te kijken toen ze vertelde dat 
ze met de school op 3-daagse een gala-avond organiseren.

Heel speciaal omdat het de laatste keer is dat ze de 3-daagse zo gaan doen.
Lieve schattige ogen fonkelden mijn richting uit.

Mam jij maakt mij wel een toffe jurk hé?!
Help, was m'n eerste reactie.
Ik heb hier wel niet veel tijd voor.
1 week! 
Ai dit wordt plannen, 
hopelijk lukt dit tussen al het andere werk door.
Ik beloofde niks maar plande al volop in m'n hoofd wanneer
er hier en daar een gaatje zou zijn .

Een stoffenwinkel bezoeken kon ik er niet tussen flansen
dus moet madam het doen met mijn kleine voorraad stoffen.
Samen de kast in gedoken
Deze combinatie kwam er uit:


 De zoektocht naar het model dat overeenkomt met 
de jurk in haar hoofd was het moeilijkste.

Mijn meid is 13 jaar maar 
valt net buiten alle jongeren maten en 
past echt nog niet in de maat 34
 die je bij heel wat leuke jurken ziet staan.

Niet vies van wat knutselwerk 
combineerde ik het bovenstuk van de retrojurk
 uit het boek van Femma als basis maat 34  
+ het onderstuk van het model
YoungImageMagazine YI203


Het werd echt puzzelen want het bovenstuk bleek te smal
in de taille maar veel te lang voor haar lichaam.
Oplossingen zijn er gevonden. 
Mam is meester in het verbergen, hihihi
Kijk en zoek maar je zal het niet vinden.
;-)

Eens alles geknipt en afgewerkt was met de overlock
Toverde ik deze jurk behoorlijk snel in elkaar.

Amai wat ben ik fier.
Nog nooit naailes of patroontekenen gevolgd 
Dan is dit resultaat na enig denk, knip en knutselwerk
echt best wel knap!

En mijn meid
wel die had het eigenlijk al opgegeven.
Maar toen ze dit weekend naar beneden kwam
en de jurk afgewerkt zag hangen 
was ze in de wolken.

Spontaan wilde ze voor de camera poseren
Op haar eigen manier.
Tja  moet ik nog meer zeggen:


De jurk
is er eentje waar
ze zoooo blij mee is.
Het staat haar ook enig
en haar vriendinnen, wel
na de fotoshoot werden ze allemaal
direct via foto op de hoogte gebracht van haar
nieuwe outfit voor de 3-daagse

Heel veel fun grote meid!







stoffen:
blauwe + garen = viscose stoffen christine
print = viscose, dunne markt Sint-Niklaas
Blinde rits: huis Nicole



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...