maandag 5 oktober 2015

THE BIG DRAW, LeuVeN 2015


Dit jaar landt THE BIG DRAW BELGIUM in Leuven

Een van de evenementen is
THE BIG WINDOW

Hier mag ik dit jaar weer aan deelnemen.
Jippie!!!!!!!!!
:-)

Vorig jaar in Antwerpen was het mijn eerste deelname
Toen vond ik het super dat ik deel mocht nemen

Dit jaar voelde ik me vereerd.
Kei plezant project 
Spoort iedereen aan om te tekenen
en brengt tekenen naar buiten, onder de mensen, 
doen is de boodschap.

Wil je echt proven van heel het gebeuren
of wil je THE BIG WINDOWWALK doen
Wel dat kan vanaf
7 oktober t.e.m. 11 oktober in Leuven




Dit jaar werd mijn vitrine die 
van het kinderdagverblijf Lepelsteeltje
in de Tiensestraat.



Ik heb me volledig laten gaan
vooral in functie van die kleine kapoentjes

Een gezellige kinderopvang in een wat 
grijze straat.

Speelsheid, fantasie, dieren, planten en kleur
DAT is wat ik hen geven wil



Na wat schetsen kwam het idee
Doorgestuurd naar de lieve dame
van het kinderdagverblijf

Zij was vrijwel direct
heel enthousiast.

Fijn fijn


Vorige zaterdag zette ik met veel plezier 
de hele tekening op het raam.

Anders dan vorig jaar tekende ik langs de buitenkant
en geheel met de vrije hand.
Vorig jaar maakte ik nog gebruik van een grote
steuntekening om alles heel goed op het raam te krijgen.

Dit jaar niet.
Nog een moeilijkheidsgraad.
Deze tekening werd niet
in 1 kleur getekend maar in drie.

Ik vind ze geslaagd
De dame van het kinderdagverblijf is super blij.

Op maandag volgt de grote test.
Wat zullen de kids hiervan denken?

Ze is voor iedereen die er voorbij gaat
Maar toch vooral voor al die kleine
kapoentjes die met hun snoetjes, handjes 
en voetjes op ontdekking
gaan in mijn verhaal.

GENIET ER VAN, KAPOENEN !!





DE SCHETS

 Na wat kriebelen kwam vrij snel 
dit idee tevoorschijn

Diertjes, speels en vrolijk + heel wat planten


DE TEST

Dit jaar moet de tekening langs buiten staan.
Omdat die lieve handjes en snoetjes
anders op 123 alles afkrabben.

We hebben acrylstiften van posca gekregen.
Deze kunnen wel tegen een stootje
Maar toch heb ik de test gedaan.

Langs de buitenkant van mijn raam
Staat nu in het mini
De illustratie

BEVINDINGEN:
Als het regent is ze broos, maar ze spoelt niet weg
Laat je alles drogen zonder er aan te komen 
dan is ze na het opdragen weer als nieuw

Duimen dus voor schitterend weer.


IN KLEUR

Toch maar even de potloodtekening omgezet in kleur.
Dit moest me wat houvast geven en dat heeft het ook gedaan.

Niks zonder experiment
dus ging ik ook thuis weer 
aan de slag

Deze keer in KLEUR
Ik merkte al gauw dat
het tekenen iets trager gaat.
Je moet er je hoofdje bijhouden.
Vooral voor de grote figuren.
De kleintjes en de details,
Die vliegen er zo spontaan op.
Dat voelt zo super fijn


Mijn eigen kleine spruit vindt deze tekening echt enig
En ja hoor haar snoet en handjes 
hebben deze tekening al menige keren gestreeld
voorlopig komt ze er nog heel goed voor.

Duimen dat dit nog even mag duren!!


Hihi ben toch wel een beetje fier
Dit is een heel fijn avontuur
waar ik nog heel vaak ga aan terugdenken.

Dank je wel The Big Draw
:-)


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...